• email icon
  • facebook icon

Zadanie I

3CITYBOT 2014 – ZAPROGRAMUJ SWOJEGO ROBOTA!
Zadanie 1 – “Bilard”:

  1. Robot ma za zadanie zepchnąć osiem piłeczek do łuz znajdujących się na brzegach planszy. (opis planszy dostępny na stronie konkursu www.3citybot.ug.edu.pl).
  2. Na planszy znajdą się cztery piłki czerwone oraz cztery niebieskie.
  3. Po bokach planszy znajduje się sześć łuz. Do każdej z nich można pomieścić co najwyżej cztery piłki. Następne wrzucone są traktowane jak zrzucone poza planszę.
  4. Krawędzie łuzy zostaną oznaczone kolorowymi pasami o szerokości około 1,5 cm.
  5. Niebieski oraz czerwony pas oznaczają jednokolorową łuzę. Pas zielony oznacza łuzę dla której obydwa kolory piłeczek są traktowane jako zgodne.
  6. Krawędzie planszy zostaną obklejone czarną taśmą.  Robot powinien traktować ten kolor jako ostrzeżenie: tu się kończy jego świat.
  7. Czas zadania wynosi maksymalnie 240 sekund.  Po jego przekroczeniu robot jest zatrzymywany i dalsze punkty nie są przyznawane.
  8. Wyjechanie robota poza granice planszy skutkuje zakończeniem przejazdu.
  9. Za zepchnięcie piłeczki do łuzy – 20 punktów.
  10. Za zepchnięcie piłeczki do łuzy o zgodnym kolorze – 20 punktów.  Kumuluje się z powyższą.
  11. Zepchnięcie wszystkich piłek do łuz – premia 50 punktów.
  12. Zepchnięcie wszystkich piłek do łuz, każda do łuzy o zgodnym kolorze – premia 100 punktów.  Kumuluje się z powyższą.
  13. Zakończenie przejazdu przed czasem następuje na życzenie kapitana drużyny wystawiającej robota lub po zepchnięciu wszystkich piłeczek z planszy. 
  14. Robot startuje z wybranego przez kapitana drużyny narożnika. Najdalej wysunięty element robota nie może przekroczyć odległości 25 cm od przyprostokątnych wybranego narożnika.