• email icon
  • facebook icon

Zadanie II

3CITYBOT 2014 – ZAPROGRAMUJ SWOJEGO ROBOTA!
Zadanie 2: „Gonitwa robotów”
 
  1. Uczestnicy mają do dyspozycji plansze (opis planszy dostępny na stronie konkursu www.3citybot.ug.edu.pl).
  2. Na planszy znajduje się prostokąt będący polem startowym robota uczestników. Jest to pole o wymiarach 20 × 20 cm i będzie zlokalizowane w rogu planszy. Jest ono oznaczone kolorem czerwonym.
  3. Robot musi zostać ustawiony na polu startowym.
  4. Robot organizatorów jest ustawiany dla wszystkich drużyn tak samo. Punkt ustawienia robota jest ogłoszony po zdaniu robotów przed konkurencją przez komisję sędziowską.
  5. Robot nie może opuścić planszy. Opuszczenie planszy całym obrębem robota jest równoznaczne z przegraną.
  6. Zadaniem uczestników jest zaprogramować robota w taki sposób, aby jak najszybciej dotknąć robota zbudowanego przez organizatorów.
  7. Robot wygrywa w momencie dotknięcia robota organizatorów, który będzie przed nimi uciekał według nieznanego algorytmu.
  8. Po uruchomieniu dotknięcie robota przez uczestnika skutkuje przerwaniem konkurencji przez sędziego oraz nie otrzymaniem maksymalnego czasu za to zadanie. W wyjątkowych przypadkach komisja sędziowska może powtórzyć przejazd.
  9. Jeśli robot nie opuści swoim obrębem pola startowego podczas trwania zadania, przegrywa – otrzymuje maksymalny czas.
  10. Maksymalny czas na wykonanie zadania to 2 minuty.
  11. Wynikiem konkurencji jest czas wykonania zadania przez robota liczony w sekundach. Jeśli drużyna nie wykona zadania otrzymuje za zadanie czas 120 sekund czyli całkowity dopuszczalny czas na wykonanie zadania.
  12. Wynik punktowy za zadanie to wynosi: 240 – (wynik_czasowy) × 2.