• email icon
  • facebook icon

Zadanie III – Finał

3CITYBOT 2014 – ZAPROGRAMUJ SWOJEGO ROBOTA!
Zadanie 3 – FINAŁ: “Capture the brick”:
 
  1. Zadanie polega na przejęciu „flagi” przeciwnika i dostarczeniu jej do swojej bazy.
  2. Pola baz będą usytuowane w przeciwległych skrajnych polach planszy (opis planszy dostępny na stronie konkursu www.3citybot.ug.edu.pl). Będą one oznaczone kolorem niebieskim i czerwonym.
  3. Flagi reprezentować będą dwa pełne sześciany o wymiarach 6 pinów x 6 pinów i wysokości 8 cm.
  4. Kapitanowie drużyn przed rozpoczęciem zadania losują kolor swojej „bazy”. Losowanie będzie przeprowadzone przez sędziego poprzez rzut monetą. Wybór strony monety będzie należał do kapitanów drużyn. W przypadku kiedy kapitanowie nie będą w stanie ustalić którą stronę monety wybierają decyzję podejmie sędzia.
  5. Następnie wybierają po jednej przeszkodzie z dostępnych. Lista przeszkód zostanie ujawniona podczas konkursu.
  6. Na początku pierwsze dwa roboty ustawiane są na wyznaczonych polach „bazach” oznaczonych kolorami niebieskim i czerwonym analogicznie do wylosowanego koloru przez kapitanów.
  7. Następnie kapitanowie ustawiają swoją flagę nie dalej niż 5 cm od swojego pola startowego.
  8. Po wybraniu lokacji flag kapitanowie umieszczają na planszy wcześniej wybrane przeszkody. Przeszkody mogą znajdować na całej planszy za wyjątkiem pól baz.
  9. Po wydaniu przez sędziego komendy startu roboty mają 15 sekund na opuszczenie obszaru pola bazy. W momencie kiedy robot przekroczy środkiem swojej konstrukcji linię graniczną obszaru bazy może dalej poruszać się swobodnie w obszarze planszy. Nie spełnienie tego wymagania skutkuje przegraną.
  10. Wyjechanie poza planszę środkiem swojej konstrukcji skutkuje zakończeniem przejazdu i przyznaniem zwycięstwa drużynie przeciwnej.
  11. W przypadku kiedy robot znajduje się poza wyznaczonym obszarem planszy zadaniem kapitana drużyny jest dbanie o jego bezpieczeństwo i ewentualna ochrona przed uszkodzeniem.
  12. Zadaniem robota jest przejechanie do obszaru bazy przeciwnika, znalezienie flagi na wyznaczonym obszarze i dowiezienie jej do swojej bazy.
  13. Maksymalny czas na wykonanie zadania to 4 min (240 sekund). Po tym czasie zadanie zostaje zakończone.
  14. Za zwycięstwo robot otrzymuje 100 punktów. Za zremisowanie 50 punktów.

Plansza

ساخت اپلیکیشن

صندلی اداری

آگهی رایگان

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس